czwartek, 14 marca 2013

Haim - muzyczne zaskoczenie


Kilka tygodni temu zupełnie przypadkowo, wertując youtube, odkryłam ciekawy zespół. Pierwszy utwór jaki wysłuchałam – Falling, zachwycił mnie do tego stopnia, że od razu zdecydowałam o odtworzeniu kolejnych. No i co? No i załapało. Nawet nie wiem kiedy, nawet nie wiem jak, ale stałam się zagorzałą fanką zespołu HAIM. 

Zespół tworzą trzy, pochodzące z Los Angeles siostry: Este (gitara klasyczna, basowa, bębny), Danielle (gitara klasyczna, bębny), Alana (keyboard, bębny) oraz perkusista Dash Hutton. Grupa powstała w 2006 roku i od tego roku zaczęła koncertować.

W 2012 roku dziewczyny wydały składający się z trzech utworów minialbum pod nazwą Forever (piosenka Forever była jedną z trzech na płycie) z możliwością darmowego pobrania na stronie Haimtheband.com. Od tego momentu ich kariera zaczęła się rozwijać w zawrotnym tempie. W sierpniu 2012 roku Haim towarzyszył na trasie zespołowi  Mumford & Sons, a w grudniu tego samego roku dziewczyny zagrały support przed Florence and the Machine.

W 2013 roku zespół Haim otrzymał prestiżową nagrodę BBC Sound of 2013. Premiera ich debiutanckiej płyty przewidziana jest na wiosnę tego roku i promuję ją singiel Falling.

A teraz trochę na temat ich muzyki.
Dziewczyny ze swoim nieco folk – rockowym brzmieniem przekonały mnie do siebie w 100 procentach. Wprowadziły nieco świeżości do muzyki i sprawiły, że po prostu chce mi się ich słuchać. I mimo, że słowa piosenek nie zachwycają i nie wynoszą nas na wysoki poziom euforii, to jednak grupa nadrabia bardzo dobrym brzmieniem i w całości jest to jak najbardziej do wysłuchania. Oglądając teledysk z ich udziałem miałam trochę wrażenie uczestniczenia w zbiorowym tańcu plemiennym, ale nie jest to absolutnie nic złego, wręcz przeciwnie atmosfera jaką wokół siebie tworzą dziewczyny jest naprawdę kapitalna.

Podsumowując - nie jest to może muzyczna rewolucja, ale z całą pewnością połączenie folk-rocka z muzycznym stylem charakterystycznym dla wczesnych lat 90., zaskakuje.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz